مقطع : دکتری
دانشگاه : کرمانشاه
تاریخ دفاع : 1399/10/20
اساتید راهنما : فرشید نمامیان
اساتید مشاور : فرهاد وفایی
اساتید داور : جمشید نوید
مشاهده سایر پایان نامه های حامد انوری پور
امروزه رقابت‌پذيري كليد‌ترين مفهوم در عرصه اقتصاد بين‌الملل به شمار مي‌رود. يكي از ويژگي-هاي شرکتهای موفق امروز، برخورداري از قدرت رقابت¬پذيري است. هدف اصلی تحقیق حاضر مدلسازی ساختاری – تفسیری رقابت پذیری برند صنعتی در صنعت پتروشیمی می باشد. این تحقیق یک تحقیق آمیخته اکتشافی از نوع کیفی – کمی می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی تحقیق شامل اعضای هیات علمی و متخصص در زمینه مدیریت صنعتی، بازاریابی و برند صنعتی، اساتید آشنا با موضوع تحقیق و مدیران و معاونین با سابقه شرکتهای پتروشیمی کشور می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی تعداد 16 نفر انتخاب شدند. در بخش کمی نیز جامعه آماری شامل پرسنل(مدیران، معاونین و کارشناسان) بخش بازاریابی و فروش شرکتهای پتروشیمی کشور می باشد. برای نمونه¬گیری نیز با توجه به حجم کم جامعه آماری و احتمال برگشت ناپذیری پرسشنامه ها، از تمام شماری استفاده شده است و همه جامعه در بخش کمی به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است(N=n). ابزار تحقیق در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته می باشد و در بخش کمی نیز پرسشنامه محقق ساخته است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از تحلیل تم و تکنیک دلفی فازی استفاده شده است و در بخش کمی نیز برای تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک مدل ساختاری تفسیری استفاده شده است. در بخش کیفی تحقیق در مجموع 14 متغیر به عنوان عوامل تاثیرگذار بر رقابت پذیری برند صنعتی شناسایی شدند. این 14 عامل عبارتند از: فرصت طلبی فناورانه، استحکام برند، تمایز برند، کیفیت فراگیر، تجاری سازی نوآوری، کارآفرینی استراتژیک، بازاریابی اکتشافی، بازاریابی نوآورانه، جذابیت برند، مدیریت دانش استراتژیک، مدیریت ارتباط با مشتری، سیستم مدیریت برند، هوشمندی استراتژیک و قیمت گذاری استراتژیک. در بخش کمی نیز پس از بررسی مدل ساختاری - تفسیری تحقیق مشخص گردید که 14 عامل شناسایی شده در هشت سطح دسته بندی شدند.